Dwuwymiarowa gra przygodowa turowa
Morze Gwiazd jest grą przygodową dla jednego gracza opracowaną przez Sabotage Studio. W tej turowej grze RPG, gracze zostaną wrzuceni do świata nawiedzanego przez potwory stworzone przez złego alchemika. Będą kontrolować dwoje dzieci obdarzonych mistycznymi mocami i położą kres chaosowi. Ta gra jest dostępna na PC i konsolach do gier.
Podobnie jak Octopath Traveler czy Chrono Trigger, Morze Gwiazd szczyci się strategiczną rozgrywką, która wymaga szybkiego myślenia i taktyki od graczy. Zainspirowana klasycznymi tytułami w tym gatunku, została również zaprojektowana z grafiką pixel-art i stanowi rodzaj hołdu dla swoich poprzedników.
Dzieci Słońca i Księżyca
Morze Gwiazd rozgrywa się w mistycznym świecie opanowanym przez wszelkiego rodzaju śmiertelne stworzenia i potworności, które zostały przywołane przez Fleshmancera, alchemika. Historia śledzi dwóch Dzieci Przesilenia obdarzonych mocą Słońca i Księżyca. Gdy połączą swoje dary, będą w stanie wykonać Magia Zaćmienia, jedyną siłę zdolną uratować krainę w tej grze.
Tak zaczyna się przygoda przez krainę gdy pomagasz Dzieciom Przesilenia opanować swoje moce i uratować świat. Gra oferuje angażującą walkę turową, która pozwala na wykonywanie wielu kombinacji postaci i unikalnego systemu blokady do przeciwdziałania ruchom i atakom wrogów. Poznaj szeroką gamę postaci, poznaj ich historie i wyrusz na misje oraz doświadcz wielu wątków fabularnych.
W trakcie swojej podróży napotkasz również różnorodne wzywania platformowe , które będą wymagały unikalnych sposobów ich rozwiązywania i pokonywania. Z tajnymi przejściami do odkrycia i rozległymi ścieżkami do sprawdzenia, eksploracja może być myląca—szczególnie jeśli nie jesteś przyzwyczajony do poruszania się po liniowo zaprojektowanych układach lochów. Mimo to, skomplikowany projekt lochów dodaje warstwę wyzwania dla gracza, co sprawia, że ukończenie ich daje satysfakcję.
Dostosuj się i strategizuj
Jedną z wyróżniających cech gry jest system walki turowej. Zamiast polegać na tradycyjnych losowych spotkaniach, wrogowie są widoczni w overworldzie, co pozwala graczom wybrać moment zaangażowania. Gdy już dojdzie do walki, mechanika walki wymaga mieszanki czasu, strategii i umiejętności. Gracze mogą wykonać ruchy kombinacyjne i blokować lub kontratakować ataki wrogów za pomocą dobrze wyczutych naciśnięć przycisków, co dodaje warstwę interaktywności często brakującą w grach turowych.
Gra wprowadza również unikalny system łamania blokady, w którym gracze muszą starannie celować w wrogów odpowiednimi atakami żywiołowymi, aby przerwać potężne ruchy, dodając głębi i wyzwania do walk bez przytłaczania nowicjuszy. Dodatkowo, aby uczynić rozgrywkę bardziej ekscytującą, deweloper ujawnili strategię mini-gry opartą na szczęściu o nazwie Koła aby służyła jako oddech od trudów walki i eksploracji.
Stworzona przez Zegarmistrza, gracze używają dwóch Bohaterów aby zredukować HP korony przeciwnika do zera, przy czym automat do gier—do pewnego stopnia—influencuje przebieg meczu. Mimo to, wszystko sprowadza się do twoich elastyczności i umiejętności strategicznego myślenia . Ta gra dostępna tylko w tawernie zawiera dwa tryby: Casual i Champion. Ten pierwszy jest łatwiejszy, pomagając początkującym zapoznać się z mechaniką. Ten drugi—z drugiej strony—przyznaje graczom nagrody za pokonanie lokalnego mistrza, chociaż są one dostępne tylko jednorazowo.
Aktualizacja Świt Równonocy
W ostatniej aktualizacji gry, Świt Równonocy, jednym z głównych dodatków jest pełny lokalny tryb kooperacji, pozwalający na zaangażowanie do trzech graczy w historii razem. Ten tryb zawiera nową funkcję walki „Kooperacyjne Czasowe Uderzenia”, wprowadzając dodatkową strategię i koordynację czasową dla graczy eksplorujących razem. Walka została również ulepszona dzięki wprowadzeniu “Tajemniczych Blokad”, które wymagają od graczy odblokowania specyficznych umiejętności wrogów przy ich pierwszym spotkaniu z każdym typem.
Ten przekształcony system zapewnia również, że Punkty Kombinacji teraz przenoszą się między walkami, dając graczom więcej elastyczności i opcji taktycznych w trakcie spotkań. Prolog został również przeprojektowany, usuwając strukturę retrospekcji. Gracze teraz zaczynają bezpośrednio od dzieciństwa głównych postaci, zanurzając ich w narracji i wczesnych doświadczeniach walki od samego początku. W międzyczasie, dodano dodatkową scenę przerywnikową, zatytułowaną „Ścieżki na Wodzie”, aby wzbogacić kluczowy moment fabularny. Ten dodatek filmowy ma na celu pogłębienie zaangażowania gracza w fabułę.
Co więcej, dla konkurencyjnych graczy, nowy relikt Trybu Biegacza zawiera funkcje specjalnie dostosowane do efektywnej rozgrywki. Dodatkowo, wprowadzono trzy wstępnie ustawione poziomy trudności, z nowymi reliktami mającymi na celu dostosowanie zarówno poziomu wyzwania, jak i funkcji ułatwiających, dostosowanych do różnych preferencji graczy. Nawet relikt papugi śledzącej sekrety teraz ma ulepszoną funkcjonalność, aby pomóc graczom w lokalizowaniu pominiętych przedmiotów i wyzwań. Jednak, podczas gdy gra oferuje nostalgiczną fabułę RPG, niektórzy gracze mogą czuć, że rozwój postaci nie osiąga głębokości oczekiwanej w nowoczesnych RPG.
Intrygujący hołd dla klasyków
Jeśli dorastałeś, grając w RPG turowe w dawnych czasach i chcesz mieć podobne doświadczenie dzisiaj, Sea of Stars dobrze zaspokoi tę potrzebę nostalgii. Wygląda świetnie i ma intrygującą fabułę z równie interesującą rozgrywką. To list miłosny do gatunku RPG, który jest tak szczery, jak innowacyjny, udowadniając, że niektóre z najpotężniejszych historii to te opowiedziane przez piksele i turowe bitwy.